bieganie rekreacyjne, odchudzanie po ciąży, czas na hobby i wychowanie dzieci, zdrowe odżywianie

Dlaczego warto zwracać uwagę na niski indeks glikemiczny potraw?
Odchudzanie, Zdrowie

Dlaczego warto zwracać uwagę na niski indeks glikemiczny potraw?

Przekąski i posiłki o niskim IG

Posiłki o niskim indeksie glikemicznym (IG) zapewniają uczucie sytości, są wolniej trawione, nie obciążają trzustki gdyż insulina wydzielana jest powoli. Posiłek powinien dawać Ci uczucie sytości na około 3-4h, pobudzać do działania i zahamować apetyt na coś słodkiego.

Jak pewnie wiesz posiłki o wysokim IG powodują nagłe wyrzuty insuliny. Przy wysoki poziomie insuliny nie ma możliwości tracenia tłuszczu. Nie tylko względy estetyczne są najważniejsze, wysoki poziom insuliny w dłuższym okresie czasu to pierwszy krok do cukrzycy typu 2. Osoby, które miały w rodzinie kogoś chorego powinny zwracać szczególną uwagę na indeks glikemiczny.

Co to w ogóle jest IG

“Indeks glikemiczny opisuje wpływ spożycia określonej ilości produktu na poziom glukozy we krwi w ciągu 120 minut od jego spożycia. Produktem odniesienia jest zwykle glukoza o IG=100. Im wyższa wartość indeksu glikemicznego danej żywności, tym wyższy poziom glukozy we krwi po jej zjedzeniu. Produkty klasyfikuje się jako te o niskim indeksie glikemicznym (IG ≤55), średnim (IG =56-69) oraz wysokim (IG ≥70). Wartość IG jest dużo lepszym niż kalorie wskaźnikiem tego, czy węglowodany zawarte w produkcie są „dobre”, czy „złe”. Zwykle kaloryczność odpowiedników produktów z białej i razowej mąki jest zbliżona, więc nie jest to dobre kryterium, pozwalające nam świadomie wybierać. Natomiast biały i brązowy ryż, białe i razowe pieczywo czy makaron istotnie różnią się wartością indeksu glikemicznego. Im niższa wartość IG, tym lepiej dla naszego zdrowia.

Moje propozycje przekąsek i posiłków o niskim indeksie glikemicznym.

przekąski o niskim IG
przekąski o niskim IG

Dla mających czas przygotowanie posiłków o niskim IG jest proste bo będzie to zupa warzywna, sałatka, kanapki na ciemnym pieczywie, jajecznica.
Problem pojawia się gdy tego czasu nie mamy. Możemy sięgnąć po zdrowe przekąski w postaci orzechów, słonecznika, dyni itp, przy czym ilości muszą być garstkowe, bo oprócz tego że zdrowe to mają dużo kalorii.

Grejpfruty, jabłka i małe owoce są jakimś rozwiązaniem ale często po nich chce się jeść.

Aktualnie dla mnie ideałem jest koktajl Natural Balance gdyż jest smaczny, zrobiony tylko z naturalnych składników i ma niskie IG bo jedynie 28.
Więcej o koktajlu Natural Balance tu.

 

żródło: http://www.poradnikzdrowie.pl/zywienie/co-jesz/indeks-glikemiczny-ig-tabela-jakie-produkty-maja-niski-ig_41951.html

Written by Magda - Listopad 17, 2017 - 47 Views

No Comment

Please Post Your Comments & Reviews

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: