bieganie rekreacyjne, odchudzanie po ciąży, czas na hobby i wychowanie dzieci, zdrowe odżywianie

Zdrowe słodycze – Tak ale nie codziennie

Zdrowe słodycze – Tak ale nie codziennie

Należę do osób, które nie zrezygnowały ze słodyczy, ale jedzą je np. 2 x w tygodniu. Co się ze mną dzieje kiedy zaczynam jeść np. czekoladę codziennie lub spontanicznie kiedy mi się zachce, łatwo zobaczyć moje fotki po ciąży na instagramie. W ciąży popuściłam sobie i jadłam wszystko na co mam ochotę.

Dobrze jest zrobić sobie np. niedzielę albo sobotę takim chillout day na słodycze. Wtedy często mamy spotkania rodzinne więc bez wyrzutów poczęstujemy się kawałkiem sernika (jednym, małym).

Moje zdrowe słodycze, które robię sobie w dni wolne to min:

Kulki mocy

Przepis:
zmielone migdały,
daktyle namoczone w wodzie
kakao

Wszystko miksujemy i lepimy rękami kuleczki, otaczamy w zmielonych midgałach.

 

Suszone owoce – morele i orzechy

Brownie czekoladowe

2 tabliczki gorzkiej czekolady
1/2 szklanki mąki
10 dag masła
1 szklanka cukru
4 jajka
jakiś dodatek np jagody, borówki , śmietana, jogurt

Jajka i cukier łączymy i mieszamy.
Czekoladę i masło rozpuszczamy na małym ogniu, dodajemy mąkę i mieszamy aby nie było grudek.
Pieczemy w foremce wyłożonej pergaminem ( np.25 cm na 25 cm) i w piekarniku nagrzanym do 180 stopni. Pieczemy 25 minut, jeśli środek ma być mocno wilgotny lub 35 minut, jeśli nieco suchszy.

Ciasteczka owsiane

Tutaj przepis jest bardzo prosty, dowolne proporcje :

płatków owsianych, zmielonych orzechów, lnu, rodzynek, otrębów, sezamu, 1 jajko i masło i mąka żeby zlepić składniki.

Formujemy placuszki ręcznie i pieczemy ok 20 minut w 160-180 stopni.

Pomysłów na zdrowe słodycze może być wiele, lepiej jednak skupić się na zdrowych obiadach, śniadaniach i kolacjach niż deserach.



Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

%d bloggers like this: